Mickey Monster official blog »

Saturday, February 12, 2011

MERAH pink JAMBU

MERAH pink JAMBU

“WakLU!!! “

Perkataan yang dikeluarkan dengan lantang oleh Rashid apabila rakan karibnya, Joe memberitahu yang dia telah memutuskan pertunangan. Rashid yang merasa bengang terhadap tindakan rakan karibnya itu terus beredar dari ruang tamu mereka.

Di bilik, Rashid memikirkan apa punca sebenarnya terjadi kepada Joe sehingga membuat keputusan untuk memutuskan pertunangan. Ini bukan pertama kali dia berbuat begitu. Terlintas hatinya untuk menghubungi Ina, bekas tuning Joe.

“Hello, Rashid ke tu?”

“Ya ina, Rashid ni. I harap U dapat control perasaan U. I nak tamya sikit, apa punca semua ini berlaku? ”

“Joe… Dia dah tak macam dulu..”

“Maksud Ina?”

“kami dah tak macam dulu. Dia macam dah tak suka ina lagi. Sejak dia merubah imej dia, gaya dia, ternyata dia berubah sepenuhnya. Takkkan lah menjadi lelaki maskulin kena buat Ina macam ni.”

Rashid terdiam seketika. Dia juga tahu perubahan yang berlaku terhadap Joe semenjak dia memasuki arena maskulin ini. Perubahan seperti pakaian menjadi sendat sedikit, Minyak wangi wanita Chanel no.5, yang paling penting skali cara Joe bercakap, memang berubah sepenuhnya.

“Rashid, are you still there?”

“Sorry Ina, I just think what you’ve said before. Its ok Ina, I’ll try my best to find the answer. Bye.”

“Thanks Rashid. Bye”

Rashid berjalan menuju ke bilik Joe,. Perlahan Rashid membuka pintu, dintipnya melalu bukaan pintu yang sempit. Dengan perasaan terperanjat, Rashid terus membuka pintu itu seluas-luasnya. Ternyata bilik Joe dipenuhi dengan warna merah jambu. Bertambah kehairanan apabila gambar Rashid penuh disetiap sudut ruang bilik Joe.

“Rashid.”

Terdengar suara Joe menegurnya dari belakang

“sekarang mungkin kau dah tau” sambung Rashid.

“Tau apa?”

“Yang aku sayang kau Rashid.”

“APA???!!!!!!!!!!”





lelaki sejati ~ miCkey

0 tukang kutuk: